سردار یوسفعلی‌زاده:

به موازات اقدامات عمرانی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس به تجهیز و موزه‌آرایی اهتمام می‌شود 

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: همزمان با عملیات عمرانی احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی، در حوزه محتوایی و سوژه‌یابی هم اقداماتی که از گذشته آغاز شده ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۷۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱ - 09July 2024

سردار یوسفعلی‌زاده: به موازات اقدامات عمرانی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس  به تجهیز و موزه‌آرایی اهتمام می‌شود به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان با قدردانی از پشتیبانی‌های استانداری خراسان رضوی، شورای اسلامی و شهرداری مشهد از پروژه در دست احداث این مرکز و مطالبه جامعه ایثارگری در به نتیجه رسیدن پشتیبانی از عملیات عمرانی، اظهار داشت: بحمدالله پیگیری‌ها به ثمر نشست و یکی از پیمانکاران خوشنام و با ظرفیت و با پشتوانه بسیار خوب شهرداری مشهد با اعتبار پیش‌بینی شده پای کار آمد تا بخش‌های باقیمانده مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اجرا می‌شود.

وی افزود: تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خواسته به حقی است که مردم خراسان و پیشکسوتان دفاع مقدس داشته و دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: خراسان در دفاع مقدس منشا خدمات و ایثارگری‌ها و تلاش‌های بی‌نظیری بوده و بزرگانی از این استان در این حماسه جاوید به شهادت رسیده‌اند؛ بر همین اساس می‌طلبد که خراسان رضوی دارای یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باشد تا این نقش در آن منعکس شود و نسل امروز و آیندگان نسبت به آن آگاهی پیدا کنند.

این مسئول تصریح کرد: همزمان با عملیات عمرانی احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی، در حوزه محتوایی و سوژه‌یابی هم اقداماتی که از گذشته آغاز شده ادامه پیدا می‌کند؛ چراکه مطالبه پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی این است که این موزه با کیفیت و با سرعت دایر و سوژه‌ها و محتواهای تولید شده در موزه‌آرایی مورد استفاده قرار گیرد.

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط گروه مطالعاتی که بر روی محتوای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کار پژوهشی می‌کردند؛ 500 سوژه قابل پردازش شناسایی شده که هر کدام یک رویداد قابل تجسم است. امیدواریم با کمک پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت این کار بزرگ تا رسیدن به نتیجه دنبال شود.

وی بیان داشت: در گام اول احداث بنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مورد توجه است و در ادامه تکمیل، تقویت، تجهیز و موزه‌آرایی این مرکز اهمیت پیدا می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه فضیلت زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان کمتر از شهادت نیست، تاکید کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کانون زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان ایران اسلامی و شهدای جهان اسلام و جبهه مقاومت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی باید محتواها با بهره‌گیری از امکانات روز و دیجیتال به نمایش گذاشته شوند تا نسل نوجوان و جوان بهتر بتوانند با رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس و جبهه مقاومت آشنایی پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها